Czy mam poczucie własnej WARTOŚCI ?

 

Poniżej znajdują się twierdzenia dotyczące samooceny. Sprawdź z którymi się utożsamiasz.
Wypisz na kartce 1 punkt za każdą odpowiedź TAK.

Następnie podsumuj punkty.

 

  • Czuję się osobą wartościową i mam do siebie szacunek.
  • Dążę do realizacji swoich marzeń i celów.
  • Uważam, że rzeczy i zdarzenia, które mi się przytrafiają zależą ode mnie.
  • Jestem osobą zadowoloną i świadomą swoich osiągnięć.
  • Przejawiam inicjatywę do działania.
  • Czuję się osobą szczęśliwą.
  • Nie poddaję się, mimo przeciwności losu.
  • Jestem osobą zadowoloną ze swojego życia.
  • Potrafię o siebie zadbać.
  • Moje samopoczucie jest zazwyczaj dobre.
  • Uważam, że mój stan zdrowia jest dobry.
  • Lubię siebie.
  • Wierzę w swoje możliwości.
  • Znam swoje zalety oraz wady, które akceptuję.
  • Potrafię postawić swoje granice i powiedzieć „nie”.
  • Dobrze radzę sobie z krytyką.
  • Patrzę na świat optymistycznie.

 

0 – 6 odpowiedzi TAK – Twoja samoocena jest zaniżona

7-14    odpowiedzi TAK – Twoja samoocena jest wysoka

15-17   odpowiedzi TAK – Twoja samoocena jest przerośnięta

 

ZANIŻONA SAMOOCENA – osoby o zaniżonej samoocenie mają poczucie, że do niczego się nie nadają, nie wierzą w swoje możliwości, nie podejmują działań z obawy przed porażką, nie są świadome swoich zalet. Przeżywają więcej negatywnych emocji, stresu i poczucia winy, określają swój stan zdrowia jako gorszy, nie czują się szczęśliwe, nie radzą sobie z krytyką. Ma to wpływ na ich jakość życia i relacji.

WYSOKA SAMOOCENA – charakteryzuje osoby, które znają swoje możliwości, są bardzo świadome siebie, wiedzą czego chcą od życia, realizują swoje marzenia i cele. A przy tym wiele spraw i osób im sprzyja. Są bardzo asertywne, często też  otaczają się sporo ilością przyjaciół i znajomych. Budują zdrowe relacje z innymi.

PRZEROŚNIĘTA SAMOOCENA – takie osoby uważają się za lepszych od innych, za wszelką cenę chcą wygrywać. Szczęście mylą z osiąganiem sukcesu, choć paradoksalnie nie są szczęśliwi gdy go osiągają. Mają problem z budowaniem zdrowych i z utrzymaniem trwałych relacji. Mają tendencję do lekceważenia innych i agresywnych zachowań.

 

Potrzebujesz pomocy?

Terapia
indywidualna

Terapia indywidualna, to pełen empatii i zrozumienia czas rozmów ze specjalistą. Rozpoczyna się konsultacją na której ustalane są zasady wspólnej pracy.

WIĘCEJ

Terapia
dla par

Jest bardzo pomocna w chwili kryzysu lub konfliktu z którym para sobie nie radzi. Terapia par umożliwia odnalezienie źródeł konfliktów i rozwiązanie ich.

WIĘCEJ

Terapia
grupowa

Uczy poprawnych relacji z innymi, pozwala podbudować niską samoocenę. W trakcie spotkań wzrasta świadomość siebie i dokonywanych wyborów.

WIĘCEJ